perjantai 24. heinäkuuta 2015

Oopperaan


Luin tässä jokin aika sitten ihan tästä meidän paikallisesta sanomalehdestä mielenkiintoisen artikkelin, jutun jossa pohdittiin oopperaesityksiin/Olavinlinnaan pukeutumista. Ainakin omalta kohdaltani tämä juttu aiheutti hieman kulmien kohottelua. Minä kun olen aina ajatellut että; tilaisuuksiin (olivatpa ne sitten mitä tahansa) pukeudutaan asiaan kuuluvalla tavalla, tai no....ei minulle kyllä tulisi mieleenikään mennä Olavinlinnan oopperaa katsomaan vanhoissa farkuissa (vaikka vannoutunut farkkutyyppi olenkin) ja virttyneessä villapaidassa. Totta on, palella ei saa, mutta kyllä sen lämpöisen kerrospukeutumisen voi saada myös sopimaan ko. tilaisuuden henkeen. 




No jokainenhan toki "tallaa tyylillään" vaan minun mielestäni hyvä pukeutuminen on aina kohteliaisuus toisia ihmisiä sekä ko. tilaisuutta kohtaan. Me menemme tänään linnaan katsomaan Giacomo Puccinin Toscaa,
tässäpä ne minun valintani iltaa varten. Löysin iselleni niin "oman näköisen" mekon ystättäreni Jaanan PUKI -liikkeestä, monikäyttäisenä vaatteena tuo löytöni sopii varmasti muihinkin kekkereihin.




Päätän laittaa ylleni Guessin sifonkimekon, sen alle sujautan Rosemunden silkkipaidan. Tuo paita on ihanan tuntuinen ihoa vasten, toimii myöskin lämpimänä välikerroksena. Korsin clutch on viime vuoden Indiedaysin bileisiin hankittu, vanha juttu siis jo.












Jakuksi mukaan lähtee Hilfigerin tikkirotsi, tämä "pähee" takki toimii kaikenlaisten asujen kanssa, menee sifongin sekä farkkujen kanssa, minulle siis oikein oiva juttu.














Mukaan vilukissa ottaa myös mustan villaisen shaalin, sen sujautan olkapäilleni jos kylmyys iskee. Ja niin... minä en todellakaan lähden paljain  varpain, tänään sataa ja linnassa lieneen kosteaa. Minä sujautan jalkaani paksummat sukkikset, näin suojelen vedosta kärsiviä nilkkojani. Kengiksi valitsin tyttäreni rippijuhliin hankkimani Tamarikset, simppelit mustat korkkarit.








Näillä mennään siis...



Ihanaista perjantaita myös teille kaikille.
Nyt tämä tyyppi laittaaa jo kiireellä rullia päähän,
 sitten eikun menoksi.



Palataan taas.


tiina
 
 

13 kommenttia:

  1. Minusta näin heinäkuussa keskellä turhan synkkä outfit. Muuten kyllä hyviä pointteja sadepäivää ajatellen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päivä oli aika synkkä ja sateinen, enkä millään nähnyt itseäni kesäisen keveässä kukkamekossa. Muutenkin vaatevalintani sukkiksia myöten onnistui nappiin, olin pukenut ylleni juuri sopivasti vaatetta. :)

      Poista
  2. Ollanpa sitä nättina:) Arvonta voitto tuli perille kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vain Päikkä. Kiva juttu kun sait kirjan, ja anteeksi sen hienoinen viivästyminen. :D

      Poista
  3. Voi ystäväni miten olet tyylikäs ja nätti!♡
    Mukavaa viikonloppua teille -ja terkkuja!

    VastaaPoista
  4. Hei Tiina, huomaatko itse miten olet muuttunut? Pidin aiemmasta blogistasi enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on vuoden sisällä muuttunut niin moni asia ettei todellakaan ole mikään ihme jos koet minun muuttuneen, näin varmasti onkin. Elämä menee ja kulkee omia latujaan, me menemme (ja muutumme) siinä mukana.

      Mukavaa loppukesää.

      Yst,


      Tiina :)

      Poista
  5. Niin tyylikkäänä! Tepa Seinäjoelta

    VastaaPoista
  6. kaunis ja tyylikäs kokonaisuus. Ja kyllähän se näin on että täytyy pukeutua tilaisuuden vaativalla tavalla, en itsekkään menisi farkuissa oopperaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Souliina. Olen samaa mieltä. Täällä on kovasti ollut puhetta siitä miten pukeutua viileässä säässä oopperaan, itse tein nämä vaatevalinnat ja ne kyllä menivät aivan nappiin. Ei vesisateella kannata lähteä sandaaleissa eikä varmaankaan paljain varpain, (kuten näin joidekin tekevän, tai ainakaan minä en olisi paljasvarpain tarennut ;) ) kuitenkin tilaisuutta pitää mielestäni kunnioittaa sopivin asuvalinnoin, virttyneet villapaidat eivät mielestäni sovi tilaisuuden henkeen. Mutta, kuten jo kirjoitin, tietenkinhän jokainen tekee ne omat ja itselle parhaat valinnat. :)

      Poista

Mukavaa kun kävit blogissani. ♥
Kiitän kauniisti kommenteistanne,
muistathan kuitenkin nettiketin-
olethan valmis seisomaan sanojesi takana
myös omalla nimelläsi. :)